Pilih negara atau rantau anda.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Reka bentuk telefon bimbit yang tajam pulangan ke Jepun! Dai Zhengwu menuntut penerapan semangat One Sharp

Berita Teknologi Teras, Shar Hai Hon secara rasmi melancarkan model mewah AQUOS R3 pada ke-16. Difahamkan bahawa reka bentuk telefon bimbit direka oleh ibu pejabat Jepun, berbanding reka bentuk sebelumnya oleh Kangfa Hon Hai, sama dengan Sharp. Kunci pemulangan telefon bimbit kepada keturunan Jepun adalah untuk melaksanakan konsep One Sharp yang diminta oleh Presiden Sharp Dai Zhengwu.

Selepas pemegangan Hon Hai pada April 2016, Sharp melancarkan telefon bimbit pertama SHARP P1, yang dikembalikan ke pasaran Taiwan oleh jenama Sharp di Taiwan pada bulan Julai. Walau bagaimanapun, disebabkan oleh keadaan segera, ia diperkenalkan terus ke Taiwan. Sharp memberi tumpuan kepada reka bentuk semua Jepun dan menarik pengguna Taiwan.

Walau bagaimanapun, disebabkan oleh faktor strategik kumpulan, telefon bimbit Sharp yang kemudian dijual di Taiwan direka oleh Kangfa Technology, syarikat jualan agensi itu, dan mula memperkenalkan produk dari rantaian bekalan Taiwan, termasuk penggunaan cip telefon bimbit dihasilkan oleh MediaTek. .

Walau bagaimanapun, strategi sedemikian ditunjukkan dalam strategi pemasaran pasaran. Ia juga menjadikan telefon bimbit Sharp kebanyakannya berdasarkan kepada model peringkat kemasukan, dan jarang mempunyai model utama, yang juga mempengaruhi imej jenama.

Selepas Dai Zhengwu memasuki istilah kedua Presiden Sharp, beliau mula menuntut bahawa dominasi reka bentuk mesti kembali ke ibu pejabat Sharp untuk menuntut semula hak reka bentuk yang terdesentralisasi sebelumnya. Difahamkan bahawa Dai Zhengwu percaya bahawa keturunan Jepun Sharp adalah kelebihan terbesar, jadi walaupun pengeluaran masih bertanggung jawab untuk Fu Zhikang, reka bentuk dan jualan semuanya dikuasai oleh Sharp.

Ia juga perlu diperhatikan bahawa Sharp hampir menjadi model yang berdiri sendiri sebelum ini. Berbanding dengan taktik lain Samsung dalam industri, strategi Sharp jelas lemah. Kini ia juga mula mengamalkan model utama dalam pangkat yang berbeza. Reputasi Zhenpu di pasaran telefon bimbit juga akan ditunjukkan dalam transkrip Dai Zhengwu sebagai Presiden Sharp.